Kdysi se psalo, jak Švýcaři zásadně kupují místní vajíčka, aby podpořili své chovatele slepic.
Tak je to nyní s čínskými auty na občanech EU, jaká auta budou kupovat, zda od čínských vzbouřených komunistů či jiná. Pokud budou občané EU kupovat čínská auta, tak se automobilový průmysl v EU začne propadat na úkor zvýšení zisků Číny.
V USA byl-je ten, kdo si koupí evropské auto (Volvo), brán za „podivína“ a rozhodně se nedoporučovalo jezdit do práce v automobilce evropským autem.
Tak bude možná zajímavá budoucí reportáž v TV, zaměstnanci v čele s odboráři jezdící do práce čínskými autem a demonstrující za zachování jejich dodavatelské výroby třeba pro Škodovku (hloupí na to jsou).
a) Čína prý vozí díly k autům a tím prý obchází cla. Tak jaký je problém proclít ty díly, když jde zjevně o obcházení cel-zákona?
b) místní zaběhnuté automobilky můžou nasadit nízké ceny a tím zlikvidovat novou konkurenci, i když ano, čínské výrobě se státní podporou a nízkými mzdy, která také nasazuje nízké ceny na likvidaci konkurence, je těžké konkurovat.
Je to na nás (co budeme kupovat), státu (zda se budu proclívat i ty díly), na automobilkách (zda půjdou do cenové války).
Leave a Reply