Vždy jsem se podivoval, jak může někdo nabízet u cyklotras alkohol, jak mohou fungovat vinařské cyklostezky. Ale jsme v Čechách, kde zákony platí pro ty „druhé“, kteří mají jezdit riskantněji, Čech má vše pod kontrolou, alkohol, drogy a co já vím, co ještě. Takže cyklotrasy pro opilce fungují.
Na veřejných cestách, tedy kde byste mohli někoho potkat, platí také zákaz požívání alkoholu. Jezdit opilí si můžete na své louce či po svém lese, ale pouze mimo veřejné cesty. Za alkohol za řídítky může být pokuta i 50 tisíc. A když někoho zraníte, je to stejné jako u autonehody, tedy vezení někoho na „štangli“ či nosiči nemusí být dobrý nápad a již toho někteří cyklisté litují.Pokud máte na silnici nehodu s cyklistou, je dobré požadovat zkoušku na jeho alkohol, může tak být jasněji určeno, kdo je viník nehody a kdo oběť. Spadnout z kola není zase tak veliký problém a spadnout v opilosti na či pod auto je ještě snazší. Policie nám sděluje, že na cyklisty nemá kapacitu. Až do té doby, kdy skupina opilých cyklistů vjede do nějaké skupiny dětí. Na koloběžce jsem jezdil přes 60 km/hod, po městě jezdím běžně 25-30 km/hod. Cyklisté jezdí skloněni nad řídítky a vidí jen kousek před sebe. Jak dopadne srážka dvou cyklistů? Dobře ne.
A návrh řešení? Na chodníku se smí pohybovat bruslař, řidič nějakého vozítka, maximálně takovou rychlostí, jako ostatní chodci. Tedy pokud by byl někdo pod vlivem alkoholu, mohl by se také pohybovat pouze cestách, kde nesmí jezdit auta a maximálně rychlostí, jako ostatní chodci. A jak poznat, že tu rychlost překračuje? Když se bude pohybovat na kole rychleji, než ostatní chodci, tedy když je bude všechny předjíždět. A pokud by tuto rychlost překročil, tak by porušil zákon a těch 50 tisíc pokuty.
(Navštíveno 196×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply