Již se „těším“ na první soudy, kdy student bude tvrdit, že jeho práce je lepší než ministra školství a že tedy musí být uznána. Zdá se vám to absurdní? V Česku?
Závěrečná práce by měla být pýchou každého vysokoškoláka a měl by jí ukazovat stylem, podívejte se, jak jsem byl dobrý. Stejně jako když mladé dívky nafocují akty, aby po zestárnutí mohli ukazovat, podívejte se, jak jsem vypadala.
Ministrovi školství se práce nějak nepovedla a naskýtá se jedna otázka. Jak moc má zasahovat jeho vedoucí, v ministrově případu nějaký Vladimír Smékal, do její kvality. Nebo kolikrát jí má student přepracovat, až bude práce konečně dobře. To odhaduji tak na 3. verzi.
Co redaktoři MF DNES úplně pominuli, je posudek vedoucího práce. Co když v posudku stálo, že práci nedoporučuje k obhajobě a přesto jí student nakonec obhájil? Tedy co má vedoucí práce dělat, když jí komise přes jeho výhrady pustí? Posudky práce by měly být její nedílnou součástí.
Má právo ministr požadovat po studentech lepší práce, když jí měl sám horší? Mají rodiče právo požadovat po svých dětech to, čeho sami nebyli schopni dosáhnout?
Ministr má právo požadovat lepší práce a třeba i tak, že řekne, práce musí byt lepší, než mám já.
Kvůli jedné nepovedené práci přece nesnížíme úroveň všech vysokých škol.
Leave a Reply