Translate my blogs via Google Translate

Co je to myriáda?

Dříve se tak vyjadřovalo množství něčeho, které je nesčíslné (nejde spočítat), ale zase ne nekonečné, jak to chápou matematici. Myriáda je slovo spíše básnické, než matematické. Nejčastěji se myriáda používala pro vyjádření počtu hvězd, jsou myriady květin, myriády zrnek písku na pláži, myriády kapek deště.
Další ukázky myriády v knihách jsou zde
.

V současné době je na Myriada.cz
přes 1407 příspěvků a přes 51 stránek.


Top příspěvků 100 příspěvků
(zkusil jsem zvýšit počet top příspěvků, ale zpomalení načítání webu bylo významné)

Prezident nezná vlajku? (1 449)
Atlantida (1 233)
Učitelé mají dva měsíce prázdnin? (1 153)
Volné kliparty – Free Clipart (1 133)
Kdo byl první kosmonaut, který… (1 103)
2083 – Evropská deklarace nezávislosti (1 007)
Ptačí trus na oknech? (931)
Pivo je také droga (919)
Kolik stojí přesazení vzrostlého stromu? (891)
Portál ČSSZ – e-neschopenka (765)
Jak nám ruský „vědec“… (634)
Chápe statistický úřad rozdíl mezi… (549)
Mu (545)
Lemurie (535)
Zemřel Bob Frídl (472)
Malířka Edita Hirschová (461)
Parodie na film Pád třetí říše (456)
Doggerland (446)
Umíte napsat slovo myriáda? (438)
Pikosekunda × peakosekunda (426)
Pivo může být lék, ale v balení jako… (365)
Generace sněhových vloček (321)
Jak se dovolat do Vodafone (320)
Nebezpečné jaderné elektrárny (316)
Narcismus (314)
TV Seznam-samé přestávky v online vysílání (313)
Generace X, Y, Z (307)
Airbus 380 (306)
Upálení Jana Husa (302)
Proč nesnáším Bohdalku (298)
Papírové verze Myriady (290)
Arkádie (288)
Ruské rakety (282)
Jako, wie-als, like-as (277)
Zvýšení napětí v síti (274)
Zpravodajské weby (272)
Duplicitní vlastnictví pozemků (267)
Korejský útok balónky (267)
Moje ankety (259)
O webu (256)
Pangea (255)
Občanská gramotnost (255)
Licence a daně na alkohol (251)
Seriál Rapl × James Bond? (249)
Devět severských světů a strom Yggdrasil (247)
Antillia (Antilia) (244)
Důchody ohrožují nás všechny (239)
Ekumena – Oekumena (235)
Co je to WordPress (230)
Značení v Česku (230)
Hyperborea (Thule nebo Thúlé nebo Tule) (228)
Agarta – Agharta – Aghartha (228)
Putinova raketa? (227)
Středozem (Středozemě) (226)
Noční obloha (225)
Staré, mystické, virtuální světy (225)
Penglai (223)
Drony nad námi? (218)
Barsoom (217)
Ztrátová manažerka Masarykova okruhu (216)
Plutonie (214)
Film Murphyho válka (213)
Šangri-La (212)
Lék Fomepizol na metanol (211)
Ekosex (210)
Dean Buchanan, malíř z Nového Zélandu (210)
Jednotná minimální mzda v EU? (208)
Kdo byl první na Měsíci? (207)
Cirkevní restituce (201)
Telefony-mobily (201)
Cimmerie (201)
Jak psát blogy? (201)
Děti kouří a jsou tlusté (198)
Tankodromy v lesích (197)
Brazil (196)
Jak poznat „Černocha“? (194)
Mundus Subterranes (193)
Energie pro lidstvo – bysnys pro jednotlivce (192)
Televize – online vysílání (192)
Manažér musí být psychopat? (190)
Věty na vytesání do kamene (190)
Opilci na kolech (189)
Gondwana (189)
Web PSP.cz s pornem (187)
Největší světové problémy (187)
Podvodníci okrádají důchodce (186)
Fryčovo knihkupectví (186)
Narnie (185)
Paterčata paní Saši (184)
Čtěte územní plány! (183)
Ceny software ve veřejné sféře (182)
Co největšího lidé vytvořili? (177)
Telefony, které nezvedám (175)
Mobil ve výuce? (169)
Pellucidar (169)
Postav dům, zasaď strom, vykopej… (167)
Společnost Sazerac (166)
Co s horníky? (162)
Puya (156)
Kultura národa? (156)

Moje blogy na

Odpovědnost dětí

Kdo naučí děti přemýšlet? Měli by to rodiče, ale ti selhávají.
Na škole ve Žďáru nad Sázavou patrně někdo z žáků pustil do školy zjevně cizí ženu, která tam pak vraždila. Řekli rodiče svému dítěti, že „cizí člověk“se nepouští do bytu, domu, úplně nikam. A pokud „cizí člověk“ tvrdí, že tam může, musí  jít, tak ať ho pustí někdo jiný. Pamatujete na známý film Policajt ze školky (s Arnoldem Schwarzeneggrem), kde děti byly naučené, že jak uvidí „cizího člověka“, že mají začít křičet „cizí člověk“? To zjevně tomu dítěti na žďárské škole rodiče neřekli a stálo to život druhého dítěte.
A historie se opakuje. V Rousínově při návštěvě hřbitova jedno dítě se opřelo o nakloněný náhrobek (doufejme, že neúmyslně a náhodně, že ne v úmyslu ho svalit či dokonce svalit s úmyslem na svého spolužáka), náhrobek spadl a těžce zranil jeho spolužáku. Přemýšlím, jako inteligenci musí mít dítě, které vidí nakloněný náhrobek a ještě se o něj opře. Vysvětlil někdo takovému dítěti, že vratké věci mohou spadnout? Hrálo si takové dítě někdy s hračkami, stavělo z nich něco? Bylo takové dítě někdy v přírodě, kde byly volně ležící kameny, klády?
Dětem se musí stále opakovat, že je potřeba často dávat pozor. Že ani zelená na semaforu neznamená, že se mohu bezhlavě rozběhnout přes ulici, že tam může i na zelenou jet auto (při odbočování i legálně). Že se neopíráme o dveře v autě, ve vlaku, technika může selhat.

(Navštíveno 27×, 1 návštěv(a,y) dnes)

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Twitter MyriadaCz