Translate my blogs via Google Translate

Co je to myriáda?

Dříve se tak vyjadřovalo množství něčeho, které je nesčíslné (nejde spočítat), ale zase ne nekonečné, jak to chápou matematici. Myriáda je slovo spíše básnické, než matematické. Nejčastěji se myriáda používala pro vyjádření počtu hvězd, jsou myriady květin, myriády zrnek písku na pláži, myriády kapek deště.
Další ukázky myriády v knihách jsou zde
.

V současné době je na Myriada.cz
přes 1407 příspěvků a přes 51 stránek.


Top příspěvků 100 příspěvků
(zkusil jsem zvýšit počet top příspěvků, ale zpomalení načítání webu bylo významné)

Prezident nezná vlajku? (1 448)
Atlantida (1 224)
Učitelé mají dva měsíce prázdnin? (1 147)
Volné kliparty – Free Clipart (1 130)
Kdo byl první kosmonaut, který… (1 098)
2083 – Evropská deklarace nezávislosti (1 001)
Ptačí trus na oknech? (924)
Pivo je také droga (919)
Kolik stojí přesazení vzrostlého stromu? (886)
Portál ČSSZ – e-neschopenka (763)
Jak nám ruský „vědec“… (630)
Chápe statistický úřad rozdíl mezi… (547)
Mu (541)
Lemurie (531)
Zemřel Bob Frídl (465)
Malířka Edita Hirschová (455)
Parodie na film Pád třetí říše (455)
Doggerland (442)
Umíte napsat slovo myriáda? (436)
Pikosekunda × peakosekunda (419)
Pivo může být lék, ale v balení jako… (365)
Jak se dovolat do Vodafone (318)
Generace sněhových vloček (317)
Nebezpečné jaderné elektrárny (316)
Narcismus (312)
Airbus 380 (306)
Generace X, Y, Z (306)
TV Seznam-samé přestávky v online vysílání (299)
Upálení Jana Husa (297)
Proč nesnáším Bohdalku (296)
Papírové verze Myriady (286)
Arkádie (285)
Ruské rakety (280)
Jako, wie-als, like-as (276)
Zpravodajské weby (272)
Zvýšení napětí v síti (272)
Duplicitní vlastnictví pozemků (267)
Korejský útok balónky (267)
O webu (256)
Moje ankety (256)
Pangea (255)
Licence a daně na alkohol (247)
Občanská gramotnost (247)
Seriál Rapl × James Bond? (246)
Devět severských světů a strom Yggdrasil (242)
Antillia (Antilia) (239)
Důchody ohrožují nás všechny (238)
Ekumena – Oekumena (234)
Co je to WordPress (228)
Značení v Česku (227)
Putinova raketa? (225)
Noční obloha (224)
Hyperborea (Thule nebo Thúlé nebo Tule) (223)
Středozem (Středozemě) (223)
Agarta – Agharta – Aghartha (223)
Penglai (223)
Staré, mystické, virtuální světy (221)
Drony nad námi? (218)
Ztrátová manažerka Masarykova okruhu (216)
Film Murphyho válka (213)
Šangri-La (212)
Barsoom (211)
Plutonie (211)
Lék Fomepizol na metanol (210)
Dean Buchanan, malíř z Nového Zélandu (210)
Ekosex (208)
Jednotná minimální mzda v EU? (205)
Cirkevní restituce (201)
Jak psát blogy? (201)
Kdo byl první na Měsíci? (199)
Děti kouří a jsou tlusté (198)
Tankodromy v lesích (197)
Telefony-mobily (197)
Cimmerie (196)
Mundus Subterranes (193)
Televize – online vysílání (192)
Jak poznat „Černocha“? (192)
Brazil (191)
Manažér musí být psychopat? (190)
Opilci na kolech (189)
Energie pro lidstvo – bysnys pro jednotlivce (189)
Gondwana (189)
Web PSP.cz s pornem (187)
Největší světové problémy (187)
Fryčovo knihkupectví (186)
Věty na vytesání do kamene (186)
Podvodníci okrádají důchodce (185)
Narnie (185)
Paterčata paní Saši (184)
Čtěte územní plány! (183)
Ceny software ve veřejné sféře (182)
Co největšího lidé vytvořili? (176)
Telefony, které nezvedám (174)
Mobil ve výuce? (169)
Společnost Sazerac (166)
Pellucidar (166)
Postav dům, zasaď strom, vykopej… (163)
Co s horníky? (162)
Puya (156)
Kultura národa? (156)

Moje blogy na

Jak jsme to dopadli, když největší finanční motivací učitelů je opustit obor?

1. 6. 2016

5. 9. 2016

Učil jsem externě na 3 středních školách a na vysoké škole. Co pro mě byly obvyklé problémy?

Co mě zase bude čekat za problémy na učebně…

Kdysi byl na školách školník, který topil v kotli ústředního topení, doplňoval křídy, ráno větral učebny a vyměňoval žárovky. Dnes skoro vše zastává učitel.
Pokud něco z elektroniky na učebně nejde, tak určitě učitel nevolá školníka, neznám školníka, co se stará o elektroniku na učebně. Tak většinou učitel jde hledat po škole kolegu, co to má na starosti, ale co když ještě nepřišel do práce či je na obědě?

Čím psát na tabule?

První co je potřeba je mít křídy či fixy, na fixy na učebně většinou nebývají, tak si je učitel musí dojít „vyfasovat“ do skladu, tedy pokud tam „skladník“ a fixy jsou. Stává se, že učitel dostane omylem místo smývatelných fixů nesmyvatelné a je problém, kdo pak tabuli utře. Pomíjím učitele, který pomaloval fixy interaktivní tabuli, prostě mu nikdo neřekl, že na učebně taková tabule je (a vedoucího pracovníka z něho málem „kleplo“).

Různé projektory a tabule

Každá učebna bývá jiná. Souvisí to s povinnými výběrovými řízeními, nejlevnější nabídka je tak skoro vždy jiná. Tím nastává problém s obsluhou elektroniky na učebně, pokud máte 20 různých učeben, máte 20 různých obsluh. Na učebnách pak různé projektory, různé tabule. Obsluha různých tabulí s „barevnými pery“ nebývá nijak intuitivní. A znáte školníka, co dnes vymění žárovku v projektoru, která stojí třeba 3 000 Kč?

Počítače na učebně

Na učebny se dávají často starší počítače, pro prezentace a nižší rozlišení projektorů není potřeba velká kapacita počítače. Problém pak nastává ve spojení počítačů s projektory a tabulemi. Musíte vědět, že někdy musíte nejprve zapnout projektor a pak počítač, na jiné učebně je to zase naopak. Vypínací a zapínací sekvence bývají minutové, tak pokud se restartuje projektor a počítač, čeká se minuty, než vše zase naběhne a žáci – studenti čekají také.

A co nahrávání a vysílání výuky?

Znáte učebnu, kde učitel zmáčkne tlačítko a přednáška se nahrává a žák – student si jí může přehrát? Znáte učebnu, která umožní vysílání do místní sítě školy či do internetu, tedy že žák – student, který je nemocen či z nějakých důvodů mimo, může výuku sledovat přes internet?

Horko a zima na učebnách

Na školách bývají klimatizované učebny. Ale co když klimatizace nepracuje a na učebně je více než 26 nebo méně než 18 stupňů a žáci – studenti si stěžují? Učitel někoho volá, pokud ho seženete, tak ten s tím většinou moc neudělá, pouze se objedná oprava. A učitel je ten, komu si žáci – studenti stěžují.

Autorská práva.

Pokud chce učitel něco rozdat žáků studentům, tak si to většinou sám množí na kopírce. Většinou tím porušuje autorská práva, je to logické, někdo vytvoří knihu, učebnici a není možné z ní něco kopírovat žákům – studentům pro jejich výuku či jim dávat nějaké kopie na školní web, je potřeba si to řádně zakoupit.
I kopírování map z mapových portálu typu Mapy.cz podléhá autorským právům, autoři map museli zaplatit letadlo, snímkování a pak programátory a kreslíře.
Na koho se má učitel obrátit, když potřebuje vědět, co podléhá autorským právům? Na školníka či má nějaké škola svého školního právníka se znalostí autorských práv?

Dva měsíce prázdnin?

Znám učitele, co v době prázdnin žáků – studentů a své dovolené, píší učebnice, za jak dlouho vy napíšete učebnici?
Učitel musí si upravovat přípravy na výuku, vše se mění, dokonce i ve veřejném sektoru, který jsem také učil, do kterého přicházejí další webové služby občanům.

Ať mi někdo vykládá o současném (směšném) zvýšení platů učitelů, určitě není takové, aby učitel nadále setrval ve školství, i jako (dobrý) prodavač si učitel vydělá více.
Ať mi někdo vykládá o dvou měsících prázdnin. Učitelé mají samozřejmě jako všichni normální dovolenou podle zákoníku práce, žádné prázdniny.

(Navštíveno 27×, 1 návštěv(a,y) dnes)

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Twitter MyriadaCz