Jízda parní lokomotivou po České Kanadě je něco jako výlet lodí ve Milford Sound na jižním ostrovu Nového Zélandu. Jenže každá legrace něco stojí a jak vidíme, vedení JHMD má problémy s hospodařením. Osobní vozy dostaly klimatizaci. Je to sice hezké, že se zlepší komfort, ale v případě úzkokolejky by turisté spíše ocenili klasiku, v létě otevřená okna a v zimě původní vytápění. Vlaky jsou totiž spíše pro turisty, dojíždět s nimi d práce je časově náročné, dá se říci, že za stejný čas byste do práce dojeli na kole. Modernizace vozů úzkokolejky byl nesmysl, moderní vozy do České Kanady nepatří. A kupovat staré rumunské vozy a modernizovat je, proč zrovna rumunské, které se prý „sypou“?
Jedinou cestu vidím v oddělení pravidelné dopravy jako dopravní obslužnosti a jízd pro turisty. V rámci dopravní obslužnosti moc lidí nejezdí, tak tam by stačil jeden vagon a ten může být i klimatizovaný. Pro turisty návrat starých vozů bez zbytečné modernizace typu té klimatizace. A u turistických tratí nasadit klidně jízdné blížící se tržnímu, něco může kraj dotovat. Dnes to klidně 100 Kč za lístek, tak bych jízdné zdvojnásobil, lidé chtějí jet parní lokomotivou a je jim v podstatě jedno, kolik lístek zda 100 či 300 Kč. Akorát, nemohl by strojvůdce někdy tu parní lokomotivu umýt?
Leave a Reply