V Ekonomu 49/2011 byl krátký článek o kubánském Facebook z názvem RedSocial, text oznamuje, že jde o „Virtuální místo pro setkávání kubánských univerzit“. A jak to krásně vystihuje autor článku, cituji: „vypadá to jako Facebook, ale není to Facebook“. Možná autor článku naráží na starší vtip, když dali nealkoholické pivo pivaři (vypadá to jako pivo, chutná to jako pivo, ale není to pivo). No, ať se klidně soudruzi po kubánsku facebookují, jen by nemuseli porušovat autorská práva, ale ty, co nic netvoří, autorská práva nezajímají.
Webová adresa jejich Facebook má být http://facebook.ismm.edu.cu, ale zkuste, nejde, soudruzi se bojí komunikace svých občanů se světem, aby náhodou jejich občané netrpěli šok z toho, co si o nich svět myslí. A normální Facebook je tam samozřejmě zakázaný a vůbec, mají tam nějaké počítače a internet?
Na tuto otázku odpoví Google, zadá se site:cu a vysype se na vás 26 miliónů nalezených odkazů. Takže asi mají…
Když se zkusí site:kp, tak se vysype 98 tisíc odkazů. A u site:cz 3,8 miliardy odkazů. Tedy Česko má 148 × více odkazů, než Kuba, ale Kuba má 263 × více odkazů, než Koncentrák Severní Korea. Docela vystihující. A když se u Kuby přepnete na obrázky, objeví se loga i toho jejich Facebook.
Ale upřímně, Kuba a Koncentrák Severní Korea jsou hodně rozdílné země, Kuba rozhodně nežebrá o jídlo a její budoucí zařazení se mezi normální lidi nebude tak tragické, jako u toho Koncentráku Severní Korea.
un punto de encuentro virtual para las universidades cubanas = Virtuální místo pro setkávání kubánských univerzit
Leave a Reply